חדשות

המשבר ב"הדסה": שר הבריאות מינה מגשר בניסיון להגיע להבנות בין הצדדים

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום כי מינה את קובי אמסלם, לשעבר הממונה על השכר באוצר, "לדון לעומק כדי להגיע לפתרון מוסכם וארוך טווח לטובת הילדים ובני משפחותיהם"; ליצמן קורא לצדדים "לשים בצד בעת הזאת כל שיקול אחר ולהגיע לפתרון מוסכם"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

(עדכון 11:09) שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ג'), כי מינה את קובי אמסלם, לשעבר הממונה על השכר באוצר, כמגשר במשבר בין הרופאים במחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים ב"הדסה" עין כרם לבין מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין. פרופ' מיקי וינטראוב, מנהל המחלקה, יחד עם חמישה רופאים בכירים, הודיעו אתמול על התפטרותם, במחאה על שינויים ארגוניים ופרסונליים.

"מתוך אחריות עמוקה לילדים החולים", אמר השר בהודעה שפירסם משרד הבריאות, "ובמטרה להגיע לעמק השווה בין רופאי המחלקה לבין הנהלת 'הדסה', הונחה קובי אמסלם לדון לעומק בין הצדדים כדי להגיע לפתרון מוסכם וארוך טווח לטובת הילדים ובני משפחותיהם".

עוד מסר השר: "הודעתי למנכ"ל 'הדסה', פרופסור זאב רוטשטיין, ולד"ר מיקי וינטראוב על מינויו של קובי אמסלם כמגשר ועל תפקידו להגיע לפתרון אמתי. אני שב וקורא לצדדים לשים בצד בעת הזאת כל שיקול אחר ולהגיע לפתרון מוסכם. עלינו לפעול בכל דרך כדי שהטיפול הרפואי המגיע לילדים יהיה הטוב ביותר".

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין הסביר אתמול בשורת ראיונות כיצד יתמודד המרכז הרפואי עם התפטרות שישה רופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים, ביניהם ראש המחלקה, פרופ' מיקי וינטראוב, על רקע סכסוך בנוגע לשינויים ארגוניים.

"אנסה להציל את הילדים בכל מצב", אמר פרופ' רוטשטיין, "אני אחראי לכך שהילדים ימשיכו לקבל טיפול גם אחרי חודש יוני, שבו אם לא ייפתר המשבר תצא התפטרות הרופאים לפועל. לא נדחה אף ילד שצריך טיפול. לא נסכים שאף רופא יאמר 'אני לא מטפל בילד מחוץ למחלקה שלי'".

פרופ' רוטשטיין אמר כי הצעד שעורר את המשבר - היוזמה לאחד את הטיפול ההמטו-אונקולוגי בילדים ובמבוגרים באותה המחלקה - נולד כתוצאה ממצוקת מקום. "במחלקת הילדים יש רק ארבע מיטות המיועדות לילדים הנמצאים בתהליך השתלת מח עצם... עקב הביקוש הרב למיטות הוחלט לאפשר טיפול בילדים גם במחלקת המבוגרים", אמר.

לדבריו, "בתקופת הביניים הזו (עד יוני) עדיף לטפל בילדים במחלקת השתלות מח עצם למבוגרים, שהיא מחלקה להשתלת מח עצם לכל דבר. הדבר ייעשה עם רופא ילדים ואחיות שמבינות בילדים. כל השוני הוא שהיא בבניין הסמוך".

פרופ' וינטראוב מצדו אמר אתמול בפגישה עם הורי ילדים המטופלים במחלקתו, עליה דיווח "ישראל היום": "כרופאים, אנחנו חייבים לקחת 200 אחוזי אחריות על הטיפול בילדים. העברת מחלקת השתלות מח עצם בילדים למחלקה למבוגרים לא מאפשרת לנו את זה. נדאג להעביר את המחלקה בצורה מסודרת בחודש יוני לרופאים שהמנכ"ל רוטשטיין הבטיח להביא". הוא הוסיף: "ב'הדסה' נשרפו הגשרים והאפשרות היחידה של הישארות רופאי המחלקה יחד היא ב'שערי צדק', אלא שמשרד הבריאות לא אישר זאת".

יותר מ-30 ילדים מאושפזים כיום במחלקה ב"הדסה", ולפחות 300 נוספים נמצאים במעקב קבוע אצל רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים. "ישראל היום" מדווח הבוקר כי חלק מההורים כבר ביקשו להוציא מ"הדסה" את תיקיהם הרפואיים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משבר ב"הדסה",  עזיבה,  התפטרות,  פרופ' מיקי וינטראוב,  פרופ' זאב רוטשטיין,  המרכז הרפואי "שערי צדק"
תגובות