חדשות

מנהל "שערי צדק": מודיע שלא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים בביה"ח

פרופ' יונתן הלוי פירסם הודעה שבה סיפר כי נשיא המדינה פנה אליו בבקשה להכריז פומבית כי לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים בביה"ח, כדי לסייע בפתרון המשבר; "מתוך כבוד... נעניתי לבקשתו. אולי בעשיית מעשה בעת הזו יהיה 'שערי צדק' שותף לצעד הראשון בדרך לפתרון המשבר"

פרופסור יונתן הלוי
פרופ' יונתן הלוי, נשיא "שערי צדק" ויו"ר ועדת סל התרופות 2022

מנכ"ל המרכז הרפואי "שערי צדק", פרופ' יונתן הלוי, פירסם אתמול הודעה שבה הוא מכריז פומבית כי לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים בבית החולים הירושלמי, לאחר שהתבקש לעשות זאת על ידי נשיא המדינה.

פרופ' הלוי כתב, כי "בשבועות האחרונים מתחולל מאבק אנושי וקורע לב, חסר תקדים, סביב המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים ב'הדסה'. מנהיגות ואחריות לאומית נמדדים ברגעים כאלה. כמי שמפעל חייו הוא הצלת חיים, אינני יכול להביט מהצד ולהישאר אדיש למראות ולקולות העולים בימים האחרונים ואשר נוגעים בלבו של כל אדם.

"היום בצהריים פנה אלי נשיא המדינה לשקול הודעה כי ב'שערי צדק' לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים, תוך הסבר שהודעה כזו תסייע לפתרון המשבר ב'הדסה'.

"משבר יחסי העבודה בהדסה ובמחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים, קיבל ממדים שאיש לא חזה, עם השלכות רפואיות וציבוריות חמורות ביותר. מתוך כבוד שאני רוחש לנשיא המדינה, נעניתי לבקשתו.

"כידוע שערי צדק לא יצר את המשבר הזה ואיננו צד למשבר - אבל אולי בעשיית מעשה בעת הזו מתוך רגש אחריות ושליחות, יהיה 'שערי צדק' שותף לצעד הראשון בדרך לפתרון המשבר".

ההודעה נועדה להשיב את תשעת הרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית לעבודה ב"הדסה", על ידי טרפוד האפשרות שיעברו כגוף אחד לבית החולים האחר בירושלים. ואולם, אמש (ב') נמסר בחדשות ערוץ 2, כי 7 מ-9 הרופאים שהתפטרו יחלו בקרוב לעבוד במרפאות של קופות חולים, אבל כרופאי ילדים רגילים, ולא כהמטו-אונקולוגים.

מנכ"ל משרד הבריאות: הרופאים עדיין יכולים לחזור

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שיגר אמש מכתב לעורכת הדין ארנה לין, המייצגת את הרופאים, והודיע לה כי "הצעות משרד הבריאות לפתרון המשבר עדיין תקפות"; על המכתב דיווח הבוקר "ישראל היום".

הפנייה נעשתה בעקבות הפגישה שקיים המנכ"ל ביום חמישי שעבר עם ארבעה מששה הרופאים המומחים - ושבה השתתפה עו"ד לין. הפגישה הוגדרה, כך דווח בתקשורת, כ"חיובית" ו"הצדדים הסכימו להמשיך לדון ולשקול הליך גישור". עם זאת, בדיווח הבוקר נכתב כי בשלב הזה "הרופאים אינם משתפים פעולה ופוגעים בתהליך".

העיתון מסר, כי בר סימן-טוב הציע לרופאים באותה פגישה "להחזיר את המצב במחלקה לקדמותו ולשפר את תנאי הטיפול על-ידי תוספת מיטות, משאבים וכוח אדם".

"ביקשתי ואני חוזר על בקשתי שתעלו את דרישותיכם במקצועיות לאופן התנהלות המחלקה, על מנת שנוכל להבטיח את הטיפול הנאות. על אף שסירבתם, הצעותיי עדיין תקפות", כתב בר סימן טוב לעו"ד לין. "נסיונותי לייצר שיח בינינו בנושא הזה לא צלחו", כתב המנכ"ל וביקש את סיועה של עו"ד לין . בדיווח מצוטט "גורם במשרד הבריאות", שציין כי "הרופאים נוקטים בסחבת. זו התנהגות לא רצינית ולא מתקדמת לשום מקום".

עצומה של מטופלים ב"שיבא" נגד מטופלים ב"הדסה"

בתוך כך, הורים לילדים חולי סרטן המטופלים ב"שיבא" חתמו שלשום (א') על עצומה הקוראת להפסיק את "הכפשת הרופאים והשימוש הציני בילדים". העצומה היא על רקע ביקורת שספגו רופאים  מ"שיבא" המשמשים כמחליפים לתשעה רופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים ב"הדסה" עין כרם. האונקולוגים מ"שיבא" מגיעים ל"הדסה" על בסיס יומי על מנת להבטיח את המשך תפקוד המחלקה.

בימים האחרונים פורסמה בתקשורת ביקורת מצד אחיות במחלקה והורי הילדים המטופלים ב"הדסה" כלפי הרופאים שהובאו מ"שיבא", ונטען בין השאר שכישוריהם אינם מתאימים למחלקה המטו-אונקולוגית ילדים.

בדיווח באתר "וואלה" הובא ציטוט מתוך העצומה: "הרופאים היקרים מבית החולים 'שיבא' מצילים את חיי ילדינו מדי יום. לא נוכל להבליג ולשתוק בראותנו את הארס והשטנה המופנים כלפיהם. מטרתו של מסע ההשמצה היא לספק דלק במאבק פנימי, המבוסס על אגו של מנהל המחלקה, קרב על כבוד ויוקרה במסווה של דאגה לילדים. עמידה כביכול על סטנדרטים מקצועיים ושימוש כוזב בשם הורים וילדים חולי סרטן.

"אנחנו מזועזעים ופגועים על השימוש הציני והנורא שעושים, חלקכם, הורים לילדים המטופלים בהדסה, במאבק המיותר והנורא הזה. אנחנו קוראים לכם להפסיק את מסע השיסוי וההסתה נגד הרופאים היקרים שלנו".

הורי הילדים המטופלים ב"הדסה" אירחו אמש את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וביקשו ממנה לסייע להם לפתור את הבעייה. נתניהו הבטיחה שתדבר על כך שוב עם ראש הממשלה ועם השר ליצמן.

בנוסף, אתמול דווח כי בית החולים "סורוקה" לא ישלח רופאים ל"הדסה" לסייע בטיפול במחלקה, משום שהם דרושים לעבודה במחלקת הילדים בבית החולים בבאר שבע.

נושאים קשורים:  חדשות,  משבר ב"הדסה",  פרופסור יונתן הלוי,  פרופ' זאב רוטשטיין,  משבר,  משרד הבריאות,  מאבק,  קמפיין
תגובות
20.06.2017, 09:56

דר" יעקב שכטר-כל הכבוד לפרופ.יונתן הלוי.סוף סוף יש מישהוא ישר עם אינטגריטי שמוכן לקחת אחריות והחלטה לחתוך את הקשר הגורדי של המשבר הזה, בתנאי אחד שיוצא פתרון נכון הוגן ומקובל על הרופאים המתפטרים כדי שימשיכו לתרום בתחום התמחותם בהמטואונקולוגיה ילדים-הם משאב לאומי שאסור לבזבז!

20.06.2017, 12:34

כל הכבוד. כולנו, הרופאים, מיטלטלים כאן בים של שמועות. נקרעים בין אגו לחברות ונאמנות. האש צריכה לשקוט וההסתה כנגד רופאי תל השומר דבאים לעזור לייבת להסתיים. מאבק מקצועי או על רקע אי הסכמה בנושאי אגו/תקציב/ניהול אסור שיצא משליטה, וההתפטרות לצערי נדמית לי כאקט שגרם בסופו של דבר לפגיעה בכבוד המטופלים והמטפלים כאחת.
צר לי על כל מי שנסחף קלחת ולהתלהמות המטילה רפש באנשים טובים. מספיק כבר. די. תתעשתו. ולידידתי אורנה לין, אני קוראת לך לסייע בהנמכת וכיבוי הלהבות.

20.06.2017, 12:35

וסליחה על שגיאות הטקסט שחמקו ממני.

אנונימי/ת
20.06.2017, 13:49

הלוי הוא האחראי ל״לסד״ שלקחו חבורת הציטוטוקסים
התנהלותו היא בושה וחרפה

אנונימי/ת
20.06.2017, 19:11

בממלכת המגלומניה של פרופ ויינטראוב כנראה לא שמעו על חטא היוהרה. מתחילת המרד וההתארגנות של הרופאים לנטישת הילדים החולים והפחדת הוריהם. כי אם ישארו במחלקה ילדיהם ימותו ועד היום אף ילד לא הרויח מהמהלך הבזוי של הרופאים. הרופאים שהכריזו על חבריהם כי הם פלסטר.. על אותם הרופאים אליהם הם בידיהם כתבו הפניות. ובתנאי שאלו לא ידרכו בשערי הדסה להציל אותם מבושתם. לחשוף את ביזוי שבועת הרופא עליה נשבעו בתחילת דרכם. נצא מנקודת הנחה שהיתה בעיה במח מח עצם. יתכבדו שאר הרופאים המומחים לגידולים אחרים להסביר את הנהירה שלהם אחרי המלך מיקי והפגיעה בילדים אשר היו תחת השגחתם וטיפולם,,, והנה משרד הבריאות מסכים לכל דרישותיהם. ואז מתגלה האמת במערומיה. המלך מיקי רוצה מחלקה. ושום דבר לא יעצור אותו. גם לא ילדים חסרי ישע המשוועים לטיפול בעירם. קרוב לבית בו הם גרים. אולי שם הוא יוכל להכתיב למנהל שערי צדק מה איך מתי כמה ולמה... המלך מיקי יקים לעצמו ממלכה בה הוא יהיה השליט היחיד ואף מנהל בית חולים לא יגיד לו להתנהל לפי חוקי המוסד בו הוא עובד!!! אז אולי עכשיו מנהלי המרד וכתבי הבריאות יואילו להוריד את המלך מכיסא המלכות לאחר שכולם קיבלו את ליטרת הבשר לה הם כמהים. אייומים למכביר. איזה כתב יפספס אייטם עם מנהל מחלקה לחולי סרטן ועוד ילדים!!! דמעות של הורים מבוהלים שהודיעו להם כי ילדם ימות. והמלך מיקי בשלו... בשם האגו והכבוד האבוד שלו יש לומר. ממשיך לדרוש מחלקה משלו. רופאי הדסה הגיע הזמן שתרגו מהעץ ותחזרו למחלקה בהדסה לטפל בילדים שנטשתם ואולי אולי הכבוד האבוד שלכם יום אחד יחזור...

אנונימי/ת
20.06.2017, 22:17

רק שכחת לחתום את שמך. רוטשטיין ושות' יחסי ציבור בע"מ

אנונימי/ת
21.06.2017, 07:51

פשוט מזעזע שבור שאינו מכיר כלל את הנפשות הפועלות מעז לכתוב ולהוצאי דיבה על אנשים מעולים שנפלו טרף בשיני הזאב.

אנונימי/ת
20.06.2017, 20:48

לכל הכותבים מטעם.מי שמכם חוץ מרוטשטיין ובתו הפסיכיאטרית להלין על רופאיםאלו שהצילו מאות ואלפי ילדים חולי סרטן.הקדוש ברוך הוא יעשה חשבון עם מי שרוממות גרונו ודברי הבלע שלו שברור שהם מגייסים ולא משקפים דבר אמיתי.גם 150 רופאים מירושלים שחתמו על עצומה למען הרופאים המתפטרים זה כלום בעיני השליחים מטעם שפתאום טוענים ל"אהבת אדם" שכל כל כך חסרה בהתנהגותם.

אנונימי/ת
20.06.2017, 20:51

מציע לא להאכיל את הטרול

אנונימי/ת
20.06.2017, 20:52

הכוונה לטרול מ 19:11 ו-19:29

אנונימי/ת
21.06.2017, 07:54

חבל מאוד שגם פרופסר הלוי נפל שדוד לרגלי פוליטיקה מלוכלכת.
מו הראוי היה שתקום מחלקה מעולה בבית חולים מצויין.
הרופאים שעזבו את הדסה המורעלת ראויים לשערי צדק ושערי צדק ראוי להם.
לא ברור מה עניינו של כבוד נשיא המדינה להתערב בנושא שאינו מבין בו דבר.
איך נפלו גיבורים.

אנונימי/ת
22.06.2017, 22:05

הלוי צריך להסתכל במראה וייבהל אם נשאר לו מצפון