• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
פודקאסט

פודקאסט: הקווים המנחים החדשים לטיפול באקנה

ההנחיות החדשות לטיפול באקנה, אפשרויות הטיפול, דרכי מניעה והתרופות העומדות לרשותנו. פרופ' ארנון כהן ופרופ' יובל רמות התארחו ב - Doctalk, הפודקאסט של ההילה הרפואית בישראל. האזינו לתכנית המלאה

02.09.2018, 13:46

פרק חדש ל-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח. בתכנית התארחו פרופ' יובל רמות, רופא בכיר במחלקת עור, המרכז הרפואי הדסה הר הצופים; ופרופ' ארנון כהן, מומחה ברפואת עור, שירותי בריאות כללית. התכנית עסקה בהרחבה בהנחיות החדשות לטיפול באקנה, אפשרויות הטיפול, דרכי מניעה והתרופות העומדות לרשותנו.

פרופ' כהן ופרופ' רמות התייחסו בהרחבה להנחיות שיצאו לאחרונה מטעם ה-American Academy of Dermatology: "בפברואר 2018 יצא מאמר מצוין ב'Blue Journal' ובו טבלה מפורשת ופשוטה של הנחיות" אמר פרופ' כהן, "כיצד למנוע רגישות תוך מתן טיפול ברטינואידים, איך לתת אנטיביוטיקה וכו'. אני ממליץ לכל רופא עור להשיג את המאמר הזה, שמשפיע גם על ה-FDA בבואו לקבוע חומרות אקנה. כתבו אותו טובי המומחים עם מתודולוגיה מאוד קפדנית, שמבוססת גם על הניסיון הקליני שלהם".

פרופ' כהן הציע אפשרויות טיפול אפקטיביות ופחות אפקטיביות: "ישנם כיום כמה משלבים מצוינים של טיפולים מקומיים, שהוכחו כאפקטיביים ביותר. האפשרות הראשונה היא בנזואיל פרוקסיד, שאינה נוצרת עמידות כלפיו. בהרבה מאוד מקרים נשתמש בו - או בתור טיפול יחיד או כחלק ממשלב עם תרופות אחרות או אנטיביוטיקה".

פרופ' רמות התייחס אף הוא לאפשרויות הטיפול: "ניתן במקרה הצורך להמליץ לנשים על טיפולים הורמונליים כמו גלולות מסוימות שמכילות מרכיב של פרוגסטין נמוך. גם זה מביא לשיפור במצב העור".

לו"ז האזנה:

6:35 אבחון ורמות חומרה

9:43 שבירת מיתוסים

14:23 בחירת טיפול - כל האפשרויות

27:58 תפקיד הקוסמטיקאיות

29:44 אנטיביוטיקה באקנה - בעד ונגד

32:43 הנחיות הטיפול החדשות

36:11 טיפול משמר

43:03 איך מונעים צלקות

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  פרופ' יובל רמות,  ארנון כהן,  אקנה,  טיפול באקנה,  רפואת עור,  בנזואיל פרוקסיד,  אדפלין,  BPO
תגובות
אנונימי/ת
02.09.2018, 16:12

קראתי גם כן את המאמר כשיצא בפברואר. בהחלט חשוב למי שעוסק בנושא

אנונימי/ת
07.09.2018, 10:31

חשוב ומעניין! תודה