• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

צו סגירה למוסד סיעודי בירכא בעקבות ליקויי בטיחות וניהול חמורים

בין הליקויים במוסד: שמיכות דקות מדי וקור מקפיא בחדרים, סכנת כוויות, אח ללא רשיון, אחות אחראית נפקדת ומטופלים שהועברו למוסדות אחרים ללא רישום מוסדר

קשישים שעוברים ממחלקה פנימית למחלקת סיעודי מורכב משלמים השתתפות עצמית על ימי האשפוז. אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע אתמול (ב') על סגירת המוסד הסיעודי "פרח חיים" בירכא. זאת, לאחר מעקב מתמשך אחרי פעילות לקויה של המוסד.

ב-8 בינואר בוצעה בקרת רישוי מתוכננת במוסד. במוסד הרפואי-סיעודי שהו 35 מטופלים (21 במצב סיעודי ו-14 תשושי נפש). הבקרה בוצעה על ידי צוות בקרה ארצי של האגף לגריאטריה של משרד הבריאות, לאחר מעקב מתמשך אחרי פעילות לקויה של המוסד.

בבקרה נמצאו ממצאים חמורים העלולים לסכן את בטיחות המטופלים. בין היתר נמצאה טמפרטורת אוויר נמוכה במרחבים שבהם שהו המטופלים שהתלוננו על הקור המקפיא השורר בהם. על המיטות נמצאו שמיכות צמר דקות, שאינן תואמות את עונת השנה. טמפרטורת המים בברזי חדרי האשפוז היתה גבוהה והיוותה סכנה לגרימת כוויות.

כמו כן נתגלה מחסור מתמשך באחות אחראית שלמרות זאת שמה כתוב בסידורי העבודה השוטפים, והעסקת "אח" ללא רישוי לעסוק בסיעוד, העברת מטופלים למוסד אחר שבוצעה ללא יידוע רופא המוסד וללא מסמכי העברה מסודרים, ואי טיפול במשך מספר שבועות בבקשות של מטופלים לעבור למוסד אחר.

משרד הבריאות מסר כי שנה קודם לכן היה אירוע דומה במוסד. ב-16 בינואר נערך שימוע למוסד, במהלכו התברר כי הנהלתו מתנהלת בדרך שאיננה לטובת בריאותם ורווחתם של המטופלים בו.

לאור ממצאי בקרה חמורים, הורתה רופאת המחוז, ד"ר מיכל כהן דר, על הוצאת צו הסגירה למוסד. הצו ייכנס לתוקף בתוך 20 יום. לשכת הבריאות תסייע למאושפזים ולבני משפחותיהם במציאת מוסד חלופי מתאים והולם עבורם.

נושאים קשורים:  מוסד סיעודי,  פרח חיים",  ירכא,  טיפול סיעודי,  צו סגירה,  חדשות
תגובות