נוגדנים כימריים

שימוש ב-IL2 מהונדס בשילוב עם מעכבי בקרה חיסונית כנגד גידולים סרטניים

החדרת- IL2 לסטרומה של גידולים גורמת לפעולה של נקודות בקרה חיסוניות ע"י הגברת פעילות תאי NK ותאי T מסוג 8

תאי סרטן (צילום: אילוסטרציה)

IL2 רקומביננטי נבדק בעבר כתוספת למעכבי בקרה חיסונית בטיפול בסרטן, אך למוצר זה יש חלון תרפויטי צר. מסיבה זאת החוקרים במחקר זה השתמשו ב-F8-IL 2, נוגדן אשר מסוגל לבצע לוקליזציה סלקטיבית לאתר הגידול בשילוב עם נוגדנים כנגד CTLA-4 ,PD-1 ו-PD-L 1 עכבריים.

בעכברים עם חיסוניות תקינה הנושאים גידולים מסוג CT26, המשלב של F8-IL2 ביחד עם חסימה של CTLA-4 הראה יעילות והוביל להערכת שרידות ללא התקדמות מחלה והגנה כנגד חזרת גידולים.

החוקרים מצאו כי שילוב עם anti-PD-1 הראה האטה ניכרת בגדילת גידולים, אבל היעלמות מוחלטת של גידול כמעט ולא נצפתה. מנגד, השילוב עם anti-PD-L-1 הציג את התגובה הטובה ביותר כנגד גידולים. אנליזה מדויקת של תאי לויקוציטים בודדים אשר פעלו כנגד הגידול הראתה ש-F8-IL2 היה בעל השפעה חזקה על פעילות תאי NK מבלי שבוצעה הפעלה קו-לטרלית של מערכת החיסון הסיסטמית, בעוד שחסימה של CTLA-4 הובילה לשינויים משמעותיים בהרכבם של תאי T.

ניסויי ריקון לויקוציטים הדגימו כי תאי T מסוג CD8 ותאי NK הם הכוחות העיקריים שמניעים את ההשפעה התרפיוטית. במחקר זה החוקרים הרחיבו את התצפית המחקרית למודל נוסף ע"י טיפול בעכברים נושאי גידולים עם F8-IL2 ו/או חסימה של CTLA-4. נמצא שרק המשלב של השניים הציג פעילות אנטי-סרטנית שאופיינה ע"י עלייה בתאי T ציטוטוקסיים ותאי NK. בנוסף, נצפתה גם ירידה בכמות תאי T רגולטורים.

תוצאות המחקר מספקות רציונל לשימוש במשלב של IL2 מהונדסים ביחד עם מעכבי בקרה חיסונית כטיפול לסרטן.

מקור: 

Cornelia Hutmacher, et al. (2019) Cancer Immunol Res  572-583

נושאים קשורים:  נוגדנים כימריים,  מעכבי צ'ק פוינט אימונים,  תאי NK,  תאי CD8+,  IL2,  מחקרים
תגובות