אפנדימומה

שימוש בבדיקות גנומיות באפנדימומה פדיאטרית

במחקר נמצא כי למרות שהפרופיל המולקולרי של אפנדימומות ידוע, ישנם מוסדות רפואיים רבים אשר לא מבצעים בדיקות גנומיות לדגימות שנלקחות מהגידול

25.01.2021, 17:45

נכון להיום מקובל כי האבחנה והטיפול באפנדימומה צריכים להתבסס על סיווגים קליניים ומולקולריים. לאור זאת, חשוב לבצע דגימה של הגידול וביצוע של בדיקות לאיפיון המולקולרי שלהן.

במחקר שפורסם בכתב העת Neuro-Oncology חוקרים אספו דגימות מ-72 מקרי אפנדימומה משישה אתרים רפואיים. כלל האתרים התבקשו לתת דיווח בנוגע לממצאים המולקולריים מהדגימות אך רק עבור 8 מתוך 68 מקרים רלוונטים בוצעה הערכה גנומית. המספר הנמוך של הבדיקות הגנומיות הפתיע את החוקרים לאור העובדה כי אבחנת המקרים בוצעה כבר בשנת 2004.

לאחר פנייה של החוקרים למוסדות המטפלים, נמצא כי מאז הפרסום של נתונים מולקולריים הקשורים לאפנדימומה, מוסדות רפואיים עם יחידות נוירו-אונקולוגיות שולחים את כלל דגימות האפנדימומה להערכה מולקולרית בעוד שמוסדות ללא יחידה כזאת נוטים לבצע פחות בדיקות מולקולריות. לעומת זאת, בעת חזרת מחלה כמעט כל המוסדות מבצעים בדיקה  מולקולרית.

החוקרים סבורים כי בעת ביצוע מחקרים קליניים העוסקים באפנדימומה יש לקחת בחשבון את הקשיים בביצוע בדיקות מולקולריות במוסדות בהם הבדיקות לא מבוצעות בשגרה בעת האבחנה של אפנדימומה.

מקור: 

Owens Piclle, E.et al. (2020). Neuro-Oncology. (22(Suppl 3), iii317

נושאים קשורים:  אפנדימומה,  בדיקות גנומיות,  מחקרים
תגובות