מחקרים

שיעור הריונות אצל נשים בעקבות הפריה אין-ויטרו לאחר השתלת רחם

במחקר זה נמצא כי משך הזמן בין השתלת רחם מוצלחת להחזרת עוברים ולהריון ראשון התקצר בהשוואה לזה אשר הודגם במחקרים שנעשו בעבר

17.08.2021, 17:09
אולטרהסאונד של עובר ברחם (צילום: אילוסטרציה)

שיעור הריונות אצל נשים שעברו השתלת רחם דווח רק על ידי מספר מצומצם של מרכזים רפואיים, אשר לא השתמשו בבדיקות גנטיות לזיהוי אנאפלוידיות טרם ההשתלה.

מחקר זה בחן את שיעור ההריונות אצל נשים עם אי-פוריות בעקבות גורם רחמי מובהק אשר עברו הפריה אין- ויטרולאחר השתלת רחם.

מחקר עוקבה רטרוספקטיבי זה כלל 20 נשים אשר עברו השתלת רחם לאורך 3 שנים. 14 מהנשים עברו השתלה מוצלחת מעקב פרוספקטיבי חציוני של 14.1 חודשים (11-34.8 חודשים). הפריה אין-ויטרו התבצעה לפני שהמטופלות עברו השתלת רחם, ועוברים אאופלוידים בריאים בשלב הבלסטוציסט המורחב נשאבו והוקפאו לצורך החזרה עתידית.

תוצאות המחקר הראו כי כל 14 הנשים עם השתלה מוצלחת עברו החזרת עוברים והיו עם הריון תוך-רחמי מתועד אחד לפחות. אצל 71.4% מהשנים החזרת העובר הראשונה הובילה להריון. משך הזמן החציוני מהשתלת רחם מוצלחת ועד להחזרת עובר ראשונה היה 4.5 חודשים, משך הזמן החציוני מהשתלה מוצלחת להריון ראשון היה 7.3 ומשך הזמן החציוני מהשתלה מוצלחת עד ללידת חי ראשונה היה 14.1 חודשים. סך הכל 13 לידות חי התרחשו במחקר, והן היו אצל 12 מהמשתתפות.

החוקרים סיכמו כי נשים שהיו עם אי-פוריות בשל גורם רחמי מובהק ועברו השתלת רחם מוצלחת והפריה אין-ויטרו בסיוע בדיקות גנטיות טרום ההשתלה היו עם פוטנציאל לשעור הריונות גבוה. תוצאות המחקר הדגימו הפחתה במשך הזמן מהשתלת רחם עד החזרת עוברים ב-50% לפחות ומהשתלה מוצלחת עד הריון ב>6 חודשים בהשוואה למחקרים שנערכו בעבר.

מקור: 

Michael Putman, MD et. al (2021) AJOG DOI: https://doi.org/10.1016/j.ajog.2021.02.037

נושאים קשורים:  מחקרים,  השתלת רחם,  הפריה,  החזרת עוברים,  הריון
תגובות