COVID-19 בישראל

הצט"מ שינה המלצתו לגבי מתן חיסון למחלימי קורונה בני 11-5

במסגרת ההיערכות לקראת התמודדות עם הגל החמישי גם הוחלט על רכש ניכר של התרופות שכבר ידוע שהן יעילות

חיסון ילדים. צילום:שאטרסטוק

המומחים בצוות הטיפול במגיפות של משרד הבריאות שינו מהבוקר (א') את נוסח ההמלצה לגבי מתן חיסון למחלימי קורונה בני 11-5 – ועתה היא "להמליץ על החיסון" ולא "להמליץ לאפשר את מתן החיסונים". משמעות השינוי בהגדרה: יש להתחסן במנה אחת ובהתאם למינון עבור הילדים.

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר אמר ראש הממשלה: "הגל החמישי כבר בפתח. קנינו למדינת ישראל זמן יקר, לפחות שלושה שבועות עיכבנו את חדירת האומיקרון. אבל הזמן הולך ואוזל, יש כבר הידבקויות לא מעטות בתוך הקהילה, רואים כבר עלייה במקדם ההדבקה - הגל החמישי החל". ראש הממשלה הדגיש: "כל בני המשפחה צריכים להתחסן באופן מלא".

שר הבריאות דיווח כי עד כה חוסנו 140 אלף בני 11-5. "סגירת הכניסה לישראל מהרבה יותר מדינות נועדה למנוע שטף הגעה של האומיקרון – ואם כבר שיגיע בטפטוף".

ראש הממשלה הביע דאגה "מהפער שבין הזינוק בתחלואה באומיקרון בעולם לבין האדישות בציבור כלפי מצב התחלואה בארץ וזיהוי נדבקים בווריאנט החדש". במסגרת ההיערכות לקראת התמודדות עם הגל החמישי גם הוחלט על רכש ניכר של התרופות שכבר ידוע שהן יעילות.

בתוך כך, אמר ראש קבינט המומחים הלאומי לקורונה, פרופ' רן בליצר, בראיון ל"כאן רשת ב'" כי למרות המאמצים למניעת התפשטות האומיקרון בישראל, די ברור שלא נצליח להימנע מהגעה להתפשטות נרחבת. הקצב יהיה כזה שאנחנו לא מכירים מגלים קודמים, הזהיר פרופ' בליצר. יחד עם זאת "הביע תקווה כי ההתפשטות הרחבה תהיה כבר בשלב שבו יהיה מספיק מידע ודאי על החומרה שלו, כדי שמשרד הבריאות ידע לנקוט בפעולות הנכונות להתמודדות עם הזן הזה".

"התפשטות האומיקרון יכולה גם להגיע לפי עשרה בשבוע" הדגיש עוד פרופ' בליצר. "אירועים שקרו בעבר במשך שבועות רבים או חודשים – עלולים לקרות בתוך שבועות ספורים. ההתפשטות תהיה מואצת. יש עתה לישראל עוד שבוע או שבועיים כדי להמשיך ולהטיל הגבלות בנתב"ג כדי להוביל לדחייה נוספת בחדירה נרחבת של זן האומיקרון. המחיר שמשלמים תמורת אי פגיעה בתיירות או כדי לנסוע לחו"ל ניגפת מול ההחלטה לשמור על בריאות הציבור. צריך להחמיר משמעותית בהגבלות. התפשטות הדלתא נעצרה בזכות הבוסטר, אבל עתה כשעומדים בפני הגל הנוסף, האוכלוסייה המבוגרת תפגוש את האומיקרון, וצריך לבדוק אם יש צורך במנה רביעית עבורה".

נושאים קשורים:  חדשות,  אומיקרון,  צט"מ,  שר הבריאות,  חיסון ילדים,  פרופ' רן בליצר
תגובות
אנונימי/ת
19.12.2021, 13:21

אני, כמו אנשי מקצוע אחרים, אשמח לדעת על אילו נתונים מתבססת ההמלצה הזו.
האם בוצע ניסוי קליני במחלימים בגיל הזה ובוצעה השוואה בין שתי קבוצות והסתבר שמחלימים עם חיסון מדביקים פחות ובפרט בוריאנט האומיקרון?
האם נבדקו מחלימים שהתחסנו מרצונם שלא במסגרת ניסוי קליני מבוקר וראו שלחיסון יש יתרון?
היכן הנתונים?
זה נשמע כמו שליפה מהמותן שנובעת מהיסטריה אשר גורמת לצטמ ולמשרד הבריאות לירות לכל הכיוונים.
אם זה המצב אין צורך במדענים ופרופסורים. המלצות כאלה יכול לקבל כל אדם אקראי מהרחוב